Sóc només pols, però em penso estrella.

dissabte, 30 d’agost del 2008

Més de dues-centes persones demanen a Barcelona la llibertat del pres anarquista Amadeu Casellas


La manifestació d'avui se suma a les que s'han fet al llarg de la setmana per donar suport a Amadeu Casellas, que fa 70 dies que està en vaga de fam.

Barcelona ha estat avui, dissabte 30 d'agost, l'escenari d'una nova protesta per reclamar l'alliberament d'Amadeu Casellas, el pres anarquista que ja fa setanta dies que està en vaga de fam. Ahir les mostres de suport es van fer a Terrassa i dijous, a Vic i a Lleida, on van aplegar desenes de participants. Durant la setmana, també hi ha hagut diversos actes arreu de l'estat. Amadeu Casellas és a l'Hospital Penitenciari de Terrassa a conseqüència de la vaga de fam que duu a terme per exigir l’alliberament o la concessió del tercer grau penitenciari.

COMUNICAT D'AMADEU CASELLAS, DES DE L'HOSPITAL PENITENCIARI DE TERRASSA

D'entrada em presentaré, per als qui no em coneguin. Em dic Amadeu Casellas Ramon, i fa més de dues dècades que sóc la presó. Estic en vaga de fam des del dia 22 de juny de 2008. Hi haurà gent que estarà d'acord amb mi, i altra que no; tots mereixen el meu respecte, perquè en això es basen les llibertats individuals.

Els motius que m'han portat a aquesta vaga (fins a les últimes conseqüències) són: denunciar i protestar per la situació en què es troben, a les presons catalanes i de tot l'estat, companys meus, i jo mateix. Perquè darrera aquests murs es cometen tota mena d'abusos i tortures per part de les institucions penitenciàries, amb la permissivitat i complicitat dels jutjats de vigilància, i amb la ceguesa, cinisme i hipocresia a què ens tenen acostumats els polítics i la justícia.

La majoria dels qui estem dintre aquestes parets no demanem un tracte de favor ni de privilegi per part de les institucions penitenciàres, ni dels jutges, ni dels polítics; ben contràriament als Julián Muñoz, Javier de la Rosa, els Alberto, Mariano Rubio, els del cas Filesa, Mariano Conde, Barrionuevo, Conde, Rafael Vera, Puigneró...i un llarg etcètera. Perquè tots sabem que ells poden comprar la seva llibertat, amb diners i influències.

La meva denúncia i protesta és per als qui, com jo, són pobres, obrers, o gent que, simplement, venim de llocs marginats. Ni nosaltres, ni les nostres famílies, no podem comprar la llibertat, i hem de lluitar amb els pocs mitjans de què disposem. En el meu cas, com en el de tants altres companys, he acomplert el màxim de presó establert pel codi penal vigent: 20 anys, o 30 amb el codi antic.

Però se'm nega la llibertat perquè jo no sóc submís amb un sistema penal i penitenciari podrit i corrupte, tal com es demostra en el dia a dia, en què aquesta constitució i aquestes lleis catalanes i espanyoles de què tant parlen els polítics i els jutges no s'apliquen. Per què no em concedeixen la limitació de condemna? La resposta és molt senzilla: perquè vaig néixer pobre, com tants altres companys. I no hem d'oblidar que, en democràcia, es gaudeix de llibertat sempre i quan no s'utilitzi.

No sé com acabarà aquesta vaga. Tinc l'esperança que se'm doni el que, per dret i per llei, em correspon, i que sigui lliure, a la fi. També espero que aquesta vaga serveixi perquè els meus companys tinguin una mica més de llum i d'esperança; perquè molts d'ells no tenen la mateixa fortalesa i es queden en el camí i en l'oblit.

També vull aprofitar aquest comunicat per agrair públicament el recolzament que estic rebent per part de la meva mare, a qui estimo moltíssim; agrair-lo també a la CNT de Manresa i d'altres llocs; als meus grans amics (...) i a tants d'altres que no dic, perquè la llista seria inacabable. A tots , gràcies pel vostre recolzament. També vull donar les gràcies a tots els qui m'estan escrivint i animant: perquè, sense el vostre suport, el més segur és que em faltaria la força. Gràcies a tots.

També vull agrair d'una manera molt especial la tasca de la meva advocada i del seu company. Perquè, malgrat les dificultats que tenen, no m'hn deixat ni un minut.

Gràcies a tots! La vaga de fam continua, i la lluita serà llarga. Però, entre tots plegats, amb el vostre suport, guanyarem i seré lliure.

Una abraçada fraternal i llibertària. Llibertat o mort!

Salut i anarquia!


Amadeu Casells Ramon

Hospital Penitenciari de Terrassa,

27 d'agost de 2008

Post Data: Avui som nosaltres, els qui estem dins de la presó, però...i demà? Podeu ser vosaltres?


(Aquest comunicat no s'ha pogut treure de la presó fins al matí del dissabte, 30, perquè han denegat a la gent del grup de suport la visita a l'Amadeu)

Més informació a:

http://www.lahaine.org/index.php?blog=2&title=fotos_cobertura_en_la_haine_concentracio



1 comentari:

Anònim ha dit...

Tot el meu suport per l'Amadeu. Des que conec el cas, no paro de donar-hi voltes. Ja està bé, ja n'hi ha prou, que els diners puguin compra-ho quasi tot!. Com és que la gent d'Osona no li doneu més suport?. No penseu que l'Amadeu ja ha pagat amb escreix?... Força Amadeu.

Elisabet-Osona-